header/titel

torsdag den 9. januar 2014

Børnebog - fra start til slut del 6 - fra skitse til færdig tegning

Se hvordan børnebogen "Jeg er ..." bliver skabt...

Bogen er et hjerte-projekt, hvor vi alle 3 - forfatter Tessa Franck Linnet, grafiker Anne-Lise Jacobsen og mig :-) - byder ind med det aller bedste vi har at give.

...og det kan der jo kun komme noget godt ud af!



Fra skitse til færdig tegning


Jeg er jo fra en tid hvor vi lærte at skrive på skrivemaskine i folkeskolen :-/ så jeg er til det gamle håndværk med at male med pensler :-) Og jo, når mine tegninger er malet færdige kommer de en tur i photoshop-maskinen til en omgang vask og skyl og derefter en ordentlig tur i centrifugen - så lidt moderne teknik er der trods alt sneget sig ind (man må jo følge med tiden!!!)

Mine skitser foregår oftest i blyant. 0,3 stiftblyant, som altid er spids...og så akvareller. Hér er min proces:

Idéen skitses lynhurtigt ned.......
...den bliver rentegnet og tegnes op på akvarelpapir. Malerarbejdet påbegyndes....

...detaljer fyldes på....

...og flere detaljer :-) Jeg eeeeelsker detaljer

...og hér med de sidste detaljer :-D Ja, øv, du får kun en detalje af billedet...resten må du vente med (til jeg har tegnet det færdigt :-)

 Det var alt for nu! Tak for at du vil læse med :-)
Torsdags kram fra mig,
Anja


Ingen kommentarer:

Send en kommentar