header/titel

torsdag den 19. januar 2012

Betragtninger

I går bad min redaktør mig tegne en nord tysk dreng. "De ligner mere hollændere end tyskere", sagde hun....

Har du nogensinde siddet og studeret folk, der bor ikke så langt væk fra dig? I efteråret sad jeg på en bænk i Amsterdam og betragtede Amsterdam´erne. Deres gang, deres holdning, deres frisure, deres tøj stil. Markant anderledes. Og det er bare 1 time væk i fly..... Jeg synes det er fascinerende...selv svenskere ligner svenskere og ikke danskere (...der er vidst også noget med langt hår til mændende og farvestrålende habitter)

Jeg sad i en lufthavn i Genève og betragtede passagererne i 2005. Jeg var så forundret over hvor anderledes de så ud i forhold til passagerer i Kastrup lufthavn (eller bare i forhold til en engelsk lufthavn, for den sags skyld). Hér smider jeg så lige en gammel tegning på bordet, så du kan komme med til Genéve :-)

Departure Genève airport June 2005


Så hvad er det der får os til at se danske ud? Ben bygning, hår eller tøj stil, måden vi snakker på? Hér er ihvertfald et billed af nogle ærkedanskere, set gennem mine øjne... (og hvad er det lige med de-dér-strømper i sandalerne?)

Hav en fortryllende torsdag :-D
Anja





3 kommentarer:

  1. JA ! - jeg elsker at studere folk i forskellige lande og steder og der er mega forskel. Så sjovt at se :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og asiaterne synes at alle europæere ligner hinanden - NOT SO! ha ha Jeg elsker at udvælge en-eller-anden og tænke "OK, hvad land kommer de fra?" og så liste hen forbi for at finde ud af hvad sprog de taler, kender du det?

      Åhr, sikke nogle pragtfulde skabninger vi alle sammen er...

      Slet
  2. Det hører jeg faktisk rigtig mange udlændige sige om os - at vi er så frie og afslappede :-)

    SvarSlet