header/titel

onsdag den 8. januar 2014

Børnebog - fra start til slut del 5 - grafikerens proces

Bogen hedder "Jeg er ..." og udkommer på Turbine Forlaget, når vi er færdige liiige om lidt...



...og hér giver jeg så ordet til vores grafiker Anne-Lise Jacobsen







Valg af font

Da jeg begyndte at arbejde på layoutet med Anja, var det lidt svært at se hvordan vi skulle få det hele

til at hænge sammen, med teksten og illustrationerne. Hvilke skrifttype skulle jeg vælge, hvad ville give mening i forhold til alle tegninger, hvad ville være smukt og hvordan kunne det være stærkt og simpelt nok til sådan en meget speciel børnebog.

Så tog jeg den beslutning en grafiker skal. Jeg skulle lege!

Jeg tog de 3000 forskellige skrifttyper jeg havde på min computer og begyndte at blande dem sammen.
Tegne dem igen med min kuglepen, at sætte en skygge eller at fylde de forskellige bogstaver med farver
På hver opslag kommer en ny titel med en hjemmelavet skrifttype, der passer til teksten. 

På den måde, har vi alle 3 vores meget personligt stil i denne her bog.

Det er bare skønt at kunne lave hvad man vil, så snart man tegner og samtidig gør det så specielt ☺ 
Anne-lise

Skitsen

.....og det færdige resultat. Bemærk hvordan Anne-Lise får teksten til at føle sig fri med et "i" der springer ud i livet :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar