header/titel

fredag den 5. juli 2013

Mynte og Mogens......en stribe, mens det sker....

....det kommer vidst til enhver illustrators liv at man får trang til at skrive teksten til sine egne tegninger.....nu er den ihvertfald kommet til mig....

Forhistorien:

For 12 uger siden var jeg så overmodig at jeg tog vores 6 årige datter Mollie med ud for at kigge på kattekillinger. Vi skulle BARE kigge!!!

Deres menneske, mor Karen, stod med alle killingerne i favnen da hun åbnede døren.

Jeg forelskede mig straks i en lille grå han kat. Det viste sig at være den først fødte. Alfa hannen. Han pev hele tiden, men lige dér havde han mit hjerte på et sølvfad!

Mollie var solgt til den mindste i kullet. Den sidst fødte. En lille forsigtig hun kat.....

Så skulle vi bare have overtalt generalen derhjemme til at vi skulle have 2 katte-misse-killinger boende i de næste 15-20 år. Det gik heldigvis smidigere end forventet!




Naturen er nu så vidunderlig indrettet. Det starter med at man ser de sødeste kattekillinger og så er der bare ikke noget at gøre. Man ved godt lige dér, at de missekatte, dem kan man altså bare ikke leve uden.....


De flytter ind mens de stadig er misse-killinger og noget så bedårende...... De vokser sig hurtigt så store som heste, flår dit hjem og din hud i stykker......og alligevel elsker vi katte.....

Hér er historien om Mynte og Mogens, mens det sker......

Mød Mynte og Mogens: Mogens er den ansvarlige Alfa han, som er utrolig lærenem. Han ved instinktivt hvad der er rigtig og forkert, men prøver stadig grænser af. Mynte er den lille frække hun kat. Hun var mild, blid og forsigtig, da vi hentede hende. DET har ændret sig. Hun er fræk, knurrende og er den vi oftes fjerner fra opslagstavlen i 2 meters højde.  Én ting er vi dog enige om. Hold nu fest, de er sjove!

Mynte & Mogens er min første stribe som hermed er skudt i gang. Hvis du har lyst til at følge de 2 små banditter, så følg med på min blog. Jeg satser på at lave en ny tegning hvér uge (med mindre jeg har rasende travlt).



Alt godt, Anja






Ingen kommentarer:

Send en kommentar