header/titel

mandag den 13. maj 2013

To bille or not to bille....

For maaaaaange år siden, var vi på besøg hos min bror & familie på Fyn.

I gangen stod der et gammelt slidt elgehoved, som skulle op og hænge på væggen. Jeg gik tæt på og studerede det og fandt til min store overraskelse en lille bitte bille inde i næsen på elgen....

Min fantasi løb løbsk....hvad laver en lille bitte bille inde i næsen på en elg??? Hele filmen kørte inde i mit hoved og jeg holdt pludselig meget af dem begge to. Jeg nedskrev straks historien og tegnede ham da jeg kom hjem. Han hed Børge....



Billen Børge


Billen Børge, sad i elgen Helge´s næsebor
Se, det er ikke helt så væm´ligt som du går og tror

For Helge er et elgehoved, hænger midt i stuen
Og Børge han vil åh så gerne flyve rundt som fluen

Så Børge klistrer vingefjer på ryggen af sig selv
Og kilder så i næseboret på den store elg

Og én, to, tre og fyr, så nyser Helge, ih du milde
Og Børge flyver gennem luften som en flue-Bille




...enter stage right....ind fra højre kom min storebror.....trisk, trask, trisk, trask..... jeg sad og havde næsten tårer i øjnene over "min nye ven" og jublede "SE! Der sidder en bille inde i næsen på elgen".

Min bror kigger ind i næsen på billen, så den og gjorde det KUN en storebror kan finde på......han pustede ALT hvad han kunne og Børge kom på sit livs sidste flyvetur......

Tiltrods for at jeg ledte efter ham i lang tid, lykkedes det mig aldrig at finde ham igen....men nu lever han forevigt i mig :-)


....og der kom en masse flere historie ud af denne :-D

Tak for at du gad at læse mit lille rim......jeg har holdt dem hemmeligt i alle disse år!







Ingen kommentarer:

Send en kommentar