header/titel

fredag den 20. januar 2012

Endnu en børnebog :-)

I vinteren 2010 sad jeg i minus 30 graders kulde (min kæreste siger at jeg altid overdriver, så du skal nok trække lidt fra) i et lille hus med åben dør i Tivoli og solgte mine kort. Jeg sad og tegnede med mine akvareller (når altså ikke lige at mit akvarelvand var frosset til is). Brrr det var SÅ koldt. Jeg havde meget ondt af mig selv og svor at jeg ALDRIG skulle på marked igen. Jeg er simpelhen ikke kræmmer. Jeg tænkte at jeg skulle da bare sidde ved et varmt skrivebord, med varme tøfler, kaffe og en stor tyk vamset striktrøje  og tegne hele tiden.

Jeg havde prøvet at få overtalt en helt fantastisk børnebogs illustrator agent i USA til at hun skulle tage mig under hendes vinge. Hun er helt vild med min streg, men manglede at se nogle tegninger af børn. Dem havde jeg faktisk ikke tegnet så mange af, så mit udtryk var ikke så stærkt. Jeg sad og tegnede og øvede mig på finde et godt udtryk og det hér er et af resultateterne:


Det har været helt umuligt for mig at få boret hul igennem til forlag, selv om jeg har bombarderet dem med tegninger.

Jeg sagde til min kommende agent at jeg næsten kun fik tilbudt redaktionelle opgaver i Danmark og at jeg VIRKELIG havde brug for nogle andre udfordringer og at jeg SÅ GERNE ville tegne til børn.

OG hvad er det så lige der sker når man siger tingene højt og VIRKELIG mener det? Så siger hjernen "Nåhr, det er DET du vil! Det skulle du da bare have sagt!" og SÅ sker der sgu noget!

Jeg er LIGE blevet færdig med at tegne en tysk undervisningsbog for 8. klasse og blev i går spurgt om jeg vil tegne en læs-selv-bog for 8. årige - de satser på en stor serie, så nu skal jeg da nok få en masse øvelse i at tegne børn....yahooooo

...og så kan min kommende agent i USA bare komme an, kan hun :-)

Hilsen Anja

2 kommentarer:

  1. Min store helt - Meisolle :-)

    Hej Christina :-) Tak for din hilsen!
    Din fantastiske gnolf står på mit tegnebord og følger skarpt med i alt hvad jeg foretager mig.

    Håber du har spændende opgaver. Jeg holder øje med nye gnolfer!

    Kram lige over fra Anja

    SvarSlet
  2. Kære Anja,

    har du meget travlt eller kan vi snakke om illustrering af en børnebog for TURBINE forlaget? Vil du svare på ulrik@turbine.dk?

    I første omgang vil jeg bede dig sende mig din mailadresse og dit telefon-nummer.

    Gode hilsner
    Ulrik
    www.turbine.dk

    SvarSlet