header/titel

tirsdag den 27. august 2013

Mynte & Mogens 6

For et årti´s tid siden var jeg i Tjekkiet med min kæreste.

I en lille gammel landsby fandt vi det mest vidunderlige, tudsegamle billed - et portræt af Jesus - der havde hængt i en endnu ældre kirke. Selv om jeg ikke er troende (tror jeg...) så havde jeg længe drømt om at finde sådan et Jesus portræt. Der var noget meget magisk og smukt over det. Det var nok fra 1800 tallet og med en træ ramme, hvor der var håndbanket metal oven på. Vi pruttede længe om prisen og gik fnisende derfra med vores kæmpe, fantastiske kup.

Da vi for et par år siden skulle bo i ufrivilligt bygge rod på grund af skimmelsvamp, blev billedet forsigtigt pakket ind i flere tæpper og stillet ind på loftet til opbevaring.

Vores lejlighed er NÆSTEN ved at være beboelig igen og jeg listede forleden ud og fandt dette vidunder frem og pakkede det nænsomt ud igen. Hvor skulle det hænge denne gang? Vi var uenige og besluttede os for at tage en kop tænke-kaffe nedenunder i køkkenet.....

...man kender pludselig godt lyden af et flere hundrede år gammelt billed der blive smadret til uigenkendelighed!
Der skete heldigvis ikke noget med de små søde missekatter men billedet, det behøver vi ihvertfald ikke snakke om hvor skal hænge henne mere.......


Ingen kommentarer:

Send en kommentar