header/titel

torsdag den 2. januar 2014

Børnebog - fra start til slut del 1

I dag er jeg begyndt på at illustrere en ny børnebog. En billedbog skrevet af den debuterende forfatter Tessa Franck Linnet. Anne-Lise Jacobsen laver den fine og skæve grafik.

Jeg tænkte det kunne være sjovt at dele processen fra idé til virkelighed.

Tessa - forfatter, Anja - illustrator, Anne-Lise - grafiker, vaskebjørn - hovedperson

Det startede selvfølgelig med at Tessa havde skrevet en historie. Hun var så modig at hun læste den højt for mig (i stedet for bare at sende den) ......og jeg vrælede hele vejen igennem den!

Tessa havde skrevet en selvtillids booster til børn - og yup, den virkede ihvertfald på mig.

Det skulle være en bog som henvendte sig til ALLE børn, drenge og piger - så det var vigtigt for mig at hovedpersonen var den HELT rigtige! Jeg ledte og kiggede og holdt øjne og øre åbne og pludselig var der kun én der kunne få rollen - EN VASKEBJØRN. Den er hverken dreng eller pige - så lige nu har den ikke et navn - og det behøver den heller ikke, for den er i jeg-person. Bogen hedder JEG ER ... og er bestemt også en dejlig reminder bog for voksne!

Jeg fik lokket Anne-Lise til at lege sammen med mig og idé udvikle historien visuelt. Hun kastede sig  selvfølgelig straks ud i at lave sin egen font. Tja, hvorfor være kedelig, når man kan give den gas?

Jeg skitsede hele bogen op og lavede 2 fine færdige opslag. Vi sendte den til Turbine Forlaget og fik hurtigt en kontrakt.

Og NU er tiden inde til at gøre noget ved denne pragtfulde historie, som ethvert barn bør eje. Den bliver i hvertfald lavet med det reneste hjerteblod fra os alle 3!

Håber I vil nyde processen og bogen, når den kommer på gaden <3

Anja

Ingen kommentarer:

Send en kommentar